Známe to všichni. Sledujeme napínavý film a děj zrovna vrcholí. Hrdina právě úspěšně přeskočil přes řeku vařící se lávy. Shrnuje si vlasy z čela a chystá se pronést frajerkou hlášku. Otvírá ústa. A z reproduktorů televize se ozve: „Pro zlepšení erekce použijte Arginmax!“
Když se mi tohle stalo poprvé, přešel jsem to, dokonce jsem se zasmál načasování reklamy. Podruhé se mi podařilo přes reklamní pauzu zapomenout, o čem ten film vlastně je. Potřetí už jsem si kladl otázku, zda skutečně naše populace vymírá tak rapidním tempem, jak naznačovala frekvence výše zmíněné reklamy.
Představa prázdných měst a vesnic mne ale děsila jen chvilku. Nakonec jsem se z toho šoku dostal a filmy začal sledovat na DVD a na videu.
Reklama ale ještě neřekla svoje poslední slovo. V televizi šel zrovna hokejový zápas české reprezentace proti té ruské. Co vám budu povídat, bylo to napínavé jako kšandy. Jenže někdy ve čtrnácté minutě první třetiny, právě uprostřed opakovaného záběru fantastického zákroku našeho gólmana se na obrazovce zjevil vysmátý mimozemšťan a ječel z plných plic: „Slevy na všechnu elektroniku!“. Zařval jsem tak vztekle, že na mne okamžitě zvonil soused, který měl zrovna televizi v servisu a přenos nemohl sledovat, a ptal se, jestli jsme nedali gól.
Takových šoků jsem utrpěl ještě několik. Bohužel nezůstaly bez následků. Jednoho krásného dne jsem se přistihl, že si v drogerii kupuji Schaumu, protože ta přece „vrátí vlasům sílu a lesk“ a Old Spice „pro správné chlapy“. Obojí jsem vrátil do regálu a za ušetřené peníze si raděj došel koupit do lékárny sedativa.
Závěrem mi ještě dovolte poděkovat MUDr. Josefu Werbungovi z psychiatrické léčebny ve Lnářích a celému personálu tohoto zařízení za to, s jakou ohleduplností se ke mně chovali.