NULL
Jmenuji se Daniel a ve školním roce 2010/11 jsem maturoval na Bankovní akademii v Praze, obor Bankovnictví a pojišťovnictví. Aktuálně studuji pátý semestr na Univerzitě Karlově v Praze, konkrétně obor Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd. Čtyřicet nudných slov je za vámi a vy stále čtete tento text, takže si jednoznačně zasloužíte dozvědět se něco víc o tomhle skvělém oboru.
První poučení pro vás, pokud půjdete na MKPR, během studia přečtete a napíšete víc než čtyřicet nudných slov, které jsem zmínil na začátku. Popíšete toho pravděpodobně tolik, že, podobně jako já, text jako je tenhle píšete vlastně večer nebo o víkendu pro zábavu. Na druhou stranu, nebudete psát žádné matematické vzorečky a ani nebudete psát o jaderné fyzice - to je fér nabídka, ne?
Teď k těm podstatným věcem studia na MKPR. Budete studovat v Praze v centru a věřte mi, že časem najdete všechny ty Nony, Ztráty, Slávie, Bageterie, Louvry, Standardy a další, a to i přesto, že flat-white Na Hollaru je prostě super. A ano, MKPR nemá automaty na kávu, ale má v budově vlastní studentskou kavárnu (važte si toho), a ano, jednou budete vědět, co je flat-white a budete ho pít (a to i mimo zkouškové). Mimochodem taková věc jako kavárna nevznikne jen tak hned, ale díky takovým skvělým nápadům jako je aktivita sdružení Oživme Hollar. Což je jeden z důvodů, proč určitě jít na MKPR, protože budete mít skvělou možnost potkat spoustu nových lidí, se kterými rozhodně nebudete sedět jen na přednáškách, ale naopak bude šance zapojit se do spousty dalších činností. Jednoduše akademický život nebude ten jediný, který při studiu MKPR povedete. Přiznávám, že zatím to ještě nezní příliš sexy, ale pro inspiraci si googlete mkpr.cz. Mimochodem mkpr.cz googlete ať chcete vědět cokoliv základního o oboru. A pro další info prolétněte webem fsv.cuni.cz, záložka Uchazeč. A jak všichni víme z televize, na všechno ostatní je tu EuroCard/MasterCard. Ano, když už jsme u toho, připravte se na to, že pokud budete studovat MKPR, slogany a reklamní znělky vám budou hrát v hlavě, a co je závažnější, ani vám to nebude vadit. Navíc se vám zvláštním způsobem obohatí slovní zásoba i mysl. Např. když půjdete koupit rohlíky, rozhodně si předtím vygooglíte nejlepší pekárnu v okolí a zjistíte si, jestli už tam nebyl Cuketka. Než tam vyrazíte, rozvrhnete si detailně svůj budget a popřemýšlíte o tom, jaká je vaše dlouhodobá strategie. Do toho budete zvažovat své silné a slabé stránky, protože venku vás čekají jen příležitosti a hrozby. Když už se konečně vydáte na cestu k pekárně, rozhodnete se o tom tweetnout, protože content je důležitý. Možná založíte i událost na Facebooku, protože bez té to teď aktuálně nejde. Cestou hodíte graffiti na sousedovu zeď, protože guerilla je v kurzu, dokonce si cestou možná sundáte triko a zapískáte si u toho nejnovější Taylor Swift, protože nikdy nevíte, kdo vás natáčí a na YouTube by z toho mohl být slušný viral. Pak zasadíte strom a pohladíte zatoulaného psa, protože pořádný CSR nikdy neurazí. Už stojíte v pekárně a platíte rohlík, moc se vám nechce, protože jste čekali něco víc low-cost, ale hlad je hlad a plán je plán. Když už rohlík máte, sdílejte na Instagram a nezapomeňte na #TOP100hashtags pro vaši fotku. Kdyby požadované lajky nepřicházely, vždycky pomůže zavolat do nějaké mediálky, ta už to za vás zařídí. Z mediálky utíkáte rovnou do reklamky, aby vám nastavili SEO, pomohli s ROI, zjistili váš mizerný budget na BTL i ATL a nakonec vám řekli, že vám doporučují začít onlajnem.
Tím chci říct, že MKPR je jednoznačně skvělá příprava na to, pokud se v budoucnu chcete pohybovat ve světě reklamních agentur, komunikačních strategií, mediálních agentur apod. Zároveň je potřeba dodat, že obtížnost této přípravy/studia a rozsah bude hodně o vás a o tom, co všechno budete chtít zkusit, jak moc chcete být aktivní a jestli dostatečně zbožňujete přenášení univerzitní teorie do životní praxe.
Co od MKPR neočekávat? Třeba skripta k předmětům a spoustu odborné (kvalitní) literatury v češtině. Na to je tu celá věc okolo marketingové komunikace příliš krátkou dobu. Také neočekávejte marketing plný excelových tabulek, vážně není náhoda, že se obor nazývá „Marketingová komunikace a PR“ a jak brzy zjistíte, samotná komunikace a PR je pouze součástí něčeho širšího. Co dál je potřeba vědět? K tomu, abyste studovali něco tak úzce vymezeného, se vám vždy bude hodit velmi široký záběr témat i znalostí. Váš osobní přesah bude totiž něco, co vás odliší. A odlišit se je tu jedna z cest, jak uspět.
Všechny, kteří dočetli až sem, bych určitě rád pozval nejen na web mkpr.cz , ale i na dny otevřených dveří, protože tam si můžete udělat vlastní představu o tom, čím se stane MKPR pro vás. Proto pojďte na MKPR, poznejte rozdíl mezi slovy Ogilvy a olivy nebo se naučte, že Buzz není je Rakeťák.