První a druhé ročníky se v tomto týdnu zúčastnily projekce filmu Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů.
Ihned po jeho shlédnutí se, inspirovány hlavními hrdiny filmu, s nadšením pustily do práce. Lingvisticky nadaní jedinci vytvořili po vzoru hlaholice mnoho nových písem, usnadňujících žákům zápis látky někdy až příliš rychle diktované snaživými pedagogy. Mezi nejoblíbenější písma patří tasemnice, nemocnice, Horažďovice, udice, světlice, slivovice a slepice. Tato písma si však žáci brzy začali personalizovat a vzniklo mnoho poddruhů těchto písem, jako například honzovice, mariice, terezice, jakubovice, barbořice nebo františkovice. Název „cyrilice“ byl už totiž obsazen.
Třída 2. A otevřela dlouho tabuizované téma – výuku ve staroslověnštině. Jejich průzkum ukázal, že by výklad v tomto tradičním a snadno srozumitelném jazyce přivítalo 73,9 % studentů. Vedení školy bohužel respondenty průzkumu nepovažuje za dostatečně reprezentativní vzorek, neboť se ho zúčastnilo jen minimum žáků třetích a čtvrtých ročníků. Většina z nich je totiž i po svátcích stále pod zhoubným vlivem filmu Velký Gatsby a místo školy pořádá velkolepé a lehce dekadentní večírky, na které ti troufalejší z nich zvou i některé členy pedagogického sboru.
Ani v něm ale nepanuje naprostá spokojenost, většina z vyučujících se totiž zatvrzele odmítá učit staroslověnsky a výuku ve dvou nejvyšších ročnících, kterou při troše štěstí občas nějaký žák v podroušeném stavu omylem navštíví, považují za ztrátu času. Prostřednictvím této rubriky proto prosí paní Šimkovou, aby příště vybírala filmy pečlivěji.