Jak na podzimní depresi

cold_autumn_morning1Podzim se sice nezadržitelně blíží ke konci a počasí je stále kousavější, avšak nápadů jak si zlepšit náladu a motivace není nikdy dost, nehledě na roční období.

Všichni to známe: díváme se do slunce, užíváme si krásného počasí a přikusujeme meloun, který nás alespoň trochu osvěží v tom horkém letním dni, a najednou otevřeme oči a je tu podzim. Podzim je samozřejmě pro většinu lidí velký skok, je přechodem ze sluníčkového počasí do toho zimního, a to se málokomu líbí. S podzimem se váže i příchod depresí. Nevyhne se jim mnoho lidí, ať už kvůli tomu, že skončilo léto, anebo kvůli tomu, že přichází Vánoce a ruku v ruce s nimi kupování dárků a vánoční shon.

Jak se tedy podzimní depresi vyhnout? Jednoznačným pomocníkem je poslouchání příjemných a veselých písniček, které vás zkrátka „hodí do nálady“. Ať už je vaším šálkem čaje pop, nebo rock, doporučovala bych spíše písničky, které u vás nevyvolají pochmurnou náladu.
Můj tip: Já své písničky přenechávám Spotify – je to aplikace, která je zdarma a spotifyobsahuje spoustu již sestavených playlistů, např. Happy hits, můj oblíbený. Funguje to tedy tak, že si vyberete playlist a písničky se vám samy přepínají. Spotify si můžete stáhnout jak na mobilní telefon, tak i do PC.

Zdravé jídlo je mým favoritem. Je snad jasné, že pokud se budeme stravovat fastfoodem a skladkostmi, dobrou náladu z toho dlouhodobě mít určitě nebudeme. Zvlášť když všichni víme, že po takových potravinách se přibírá a přibírání s sebou opět nese jen chmury. Weby o zdravé stravě se na internetu poměrně dost rozšířily, proto se nebojte, udělejte si čas a podívejte se na zdravé recepty.
Můj tip: Moje oblíbená svačinka jsou smažené banány. Recept je úplně jednoduchý – nakrájím si 2–3 banány, hodím je na pánvičku, posypu skořicí a poliji datlovým sirupem (případně medem nebo jiným tekutým sladidlem). Pak jen otáčím a čekám, dokud nechytnou zlatavou barvu. Je to opravdu výborné! Jím je buď samotné, anebo na opečeném toastu. To samé můžete udělat s jiným ovocem anebo s oříšky.

cinnamon-and-orange-candleDalší tip, který přináším, jsou dekorace. Každý to má nastavené jinak, někdo si je rád vyrobí sám na každé roční období, jiný si je koupí a je mu jedno, kde dekorace poté skončí. Já mám dekorace ráda a určitě doporučuji si nějaké vyrobit. Volte spíše veselejší barvy nežli ty tmavé, které bohužel k podzimu patří. Dekorujte svíčkami a kořením, krásně provoní místnost a přinášejí pocit spokojenosti a pohodlí domova.
Můj tip: Jednoduchá dekorace, která mi zabrala cca 15 minut a vypadá velmi pěkně, je svazek větviček s barevnými listmi, jež jsem ovázala bílou stuhou a zavěsila do pokoje nad okno. Také u mě nesmí chybět svíčky; své oblíbené podzimí vůně mám proto rozmístěné po celé místnosti – vanilku, skořici a jablko, kávu či kokosovou zmrzlinu.

Buďto jste „čajofil“, anebo „kafofil“, jistě si jedno vyberete. Já jak kdy, ale na podzim mám většinou raději čaje. V obchodech nabízí široký sortiment čajů a na podzim nabídku rozšiřují, takže si myslím, že každý si přijde na své.coffee
Můj tip: Do kávy si občas přidávám vanilku anebo trochu skořice. Koření změní chuť celé kávy a řekla bych, že k mnohem lepšímu. Co se týče čajů, vsázela bych na nějaké kvalitní  – osobně dávám přednost BIO, protože vím, že je tam obsaženo to, co by tam být mělo. Existují i stránky, na kterých máte možnost namixovat si čaj podle sebe – tvujcaj.cz, a nesmím opomenout web teegschwendner.cz, kde si můžete vybrat z nejrozmanitějších druhů čajů!

Každý z nás si přes den najde 30 minut času – třebaže říkáme, že ne, jde to. Jen se podívejte, kolik času strávíte věcmi, které jsou vlastně nepodstatné a místo nichž byste mohli udělat něco užitečnějšího, např. cvičit – stačí se třeba pár minut protahovat, aby se tělo cítilo trochu lépe.
Můj tip: Pokud si přes den opravdu žádný čas nenajdete, zacvičte si večer; jednoduše si pod sebe rozložte deku, pustťe si nějaká workout videa a můžete začít. Na internetu je spousta intenzivních videí, to znamená, že cvičíte krátkou dobu, ale velmi účinně. Doporučuji web Fitness Blender, vedený manželi – osobními trenéry, kteří vytvářejí videa pro obě pohlaví. Jsou moc milí a cvičí se mi s nimi velmi dobře.

running-with-your-dogPokud máte domácího mazlíčka, věnujte se mu! Zvířata jsou vděčná za každou chvilku s vámi, a proto s nimi pobuďte častěji, berte je na procházku, naučte je nové povely.
Můj tip: Máte-li psa, můžete s ním jít běhat anebo ho vzít na dlouhou procházku. Splníte tím rovnou dvě věci: psa utaháte a bude spát celou noc a vy se budete cítit dobře.

Dostatečně pijte! Voda je opravdu důležitá, a pokud na sobě pociťujete únavu, pravděpodobně je to nedodržováním pitného režimu.
Můj tip: Slyšela jsem, že je dobré si po pokojích rozmístit skleničky s vodou, takže se můžete napít, kdykoliv někam půjdete. Mně pomáhá vzít si do pokoje 2litrovou láhev a upíjet z ní přes den – alespoň totiž vím, kolik litrů jsem za celý den vypila.

Hand drawing unhappy and happy smileys on blackboard

Rad je nespočet, ale ta nejdůležitější zní: BUĎTE POZITIVNÍ! Usmívejte se na lidi kolem a rozdávejte radost. Vždyť jsme tu přece jen jednou, tak proč se mračit? Zkuste motivační citáty, sledujte různé přednášky a hlavně – buďte mezi lidmi.

Daniela Bláhová

(Zdroje obrázků: kpcb.com, ksibradio.com, notonthehighstreet.com, yourtailorednews.com, amazonaws.com, melainen.deviantart.com)

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *